wtorek, 31 grudnia 2013

Podsumowanie roku 2013


A więc dziś mamy ostatni dzień 2013 roku. Uważam, że był to dla mnie bardzo dobry rok w szczególności na polu prywatnym. Wszystko ułożyło się po mojej myśli. Postanowiłam zrobić podsumowanie książkowo - filmowe mijającego roku. 

2013 rok był rokiem dość obfitym w dobre, nowe pozycje do czytania. Udało mi się przebrnąć przez 45 książek. Poniżej Top 5

 
5. Seria Pięćdziesiąt twarzy Greya. Wiadomo zdania na ten temat są podzielone. Jedni obsesyjnie kochają, inni nienawidzą i najchętniej spaliliby cały nakład na stosie. Ja jestem po środku. Pierwsza styczność była wielkim WOW! coś nowego, niepowtarzalnego, perwersyjnego. Po odłożeniu pierwszej części nie mogłam dojść do siebie przez cały dzień. Jednak w kolejnych częściach zrobiło się tak cukierkowo, słodko aż do przesady i moja fascynacja spadła, jednak nie mogę docenić tej serii. 





4. Tam, gdzie śpiewają drzewa. Cudowna pozycja, piękna historia, niesamowicie wykreowany bajkowy świat. Dawno czegoś takiego nie czytałam a ta pozycja na nowo rozbudziła we mnie chęć do czytania. Serdecznie polecam !





 
3. Trylogia  Igrzyska Śmierci. No tego nie mogłoby zabraknąć! Na pewno cudowna seria, jednak kolejne części trochę mnie zawiodły, nie mniej jednak muszę to docenić. Co prawda biję się w pierś, że pierwszy obejrzałam film a dopiero potem przeczytałam książkę.




2. Wybrani. To ewidentnie największe zaskoczenie tego roku. Sięgając po tą pozycję nie spodziewałam się praktycznie niczego, taka odskocznia między pisaniem licencjatu a uczelnią. Okazała się jednak wyjątkową i bardzo wciągającą pozycją.








 

1. Ewidentnym numerem jeden zostaje Gwiazd naszych wina. Za emocje, za piękno, za uczucia, za historię, za bohaterów ! Za wszystko. Uwielbiam !








Więc czas na najlepsze filmy. Wezmę pod uwagę filmy, które obejrzałam w 2013, nie te, które w nim wyszły ;)

5. Charlie - przeuroczy film, z bardzo dobrym przesłaniem. Co prawda znowu popełniłam błąd i obejrzałam film przed książką, ale nigdzie nie mogę znaleźć jej w bibliotekach w moim mieście, a zawsze znajdzie się coś lepszego do kupna ;( Jednakże film godny uwagi i polecenia. 



 

4. Lista Schindlera. Uwielbiam tematykę wojenną a w szczególności wątek eksterminacji Żydów. Uwielbiam ... dziwnie do zabrzmiało, po prostu uważam, że jest on godny uwagi i pamięci. Film ten jest oparty na prawdziwych zdarzeniach co bardzo u mnie plusuje. Jest on ciężki i długi, ale bardzo ciekawy. Jeżeli ktoś ma przed sobą długi wieczór z pewnością warto poświęcić te 3 godziny i obejrzeć coś pouczającego i wzruszającego. Serdecznie polecam ! 



 

3.Wielki Gatsby. Tu również muszę się przyznać, że usłyszałam o tym utworze dopiero gdy wyszedł film ;( Biję się w pierś i obiecuje sobie przeczytanie książkowego pierwowzoru. Film wywołał na mnie bardzo duże wrażenie. Kreacja głównych bohaterów była dopracowana w najmniejszym szczególe, tak samo jak przecudowna scenografia przyprawiająca o zawrót głowy. nie mniej jednak jest to przepiękna, ale i tragiczna historia miłosna. Rzadko trafiam na filmy, które nie kończą się happy endem, ten taki właśnie był i dlatego bardzo mi się spodobał. 
przecież nie wszystko zawsze musi się kończyć cukierkowo ! 



2. Labirynt. Ewidentnie najlepszy thriller ubiegającego roku ! Trzyma w napięciu do ostatniej minuty, a koniec powala ! Film opowiada historię rodzin, których dwie córki pewnego popołudnia po prostu rozpływają się w powietrzu. Zrozpaczony ojciec na własną rękę prowadzi swoje śledztwo, gdyż uważa, że policja nie radzi sobie z tym zadaniem. Co z tego wyniknie - przekonacie się sami. Na prawdę warto ! Serdecznie polecam !



 

1. Igrzyska śmierci : W pierścieniu ognia. No i niezaprzeczalny numer jeden. Czekałam na ten film jak na urodziny :D Pochłaniałam każdą sekundę i uważam, że jest genialny ! Świetna gra aktorska, która bardzo się poprawiła od poprzedniej części i powalające na kolana efekty specjalne ! Nic tylko czekać na kolejną część!


A teraz korzystając z okazji chciałabym życzyć wszystkim szczęśliwego nowego roku ! Niech nadchodzący rok dla wszystkich będzie jeszcze lepszy niż poprzedni. Niech spełnią się wszystkie Wasze marzenia i ambicje. Dużo zdrowia i pogody ducha.


4 komentarze:

  1. Musze w końcu przeczytać "Tam gdzie śpiewają drzewa" Czytałam inną książkę tej autorki "Kroniki Idhunu" i byłam oczarowana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ! Jak tylko będziesz miała okazję po nią sięgnąć to na prawdę warto ! ja miałam wątpliwości na początku bo swoje lata mam a zalatywało troszeczkę historią dla dzieci, ale oczarowała mnie od początku do końca!

      Usuń
  2. Co do Wybranych i Igrzysk śmierci - zgadzam się całkowicie. Natomiast GNW aż tak mnie nie urzekło. Co do filmów widziałam jedynie Charliego i mi się podobał. Natomiast Wielki Gatsby - jakimś cudem przed premierą dowiedziałam się, że jest książka (było w zapowiedziach) i nie oglądnęłam filmu. Niestety W pierścieniu ognia również nie widziałam, czego żałuję. Muszę go jak najszybciej obejrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o książce Wielki Gatsby dowiedziałam się od koleżanki, która jak sama się przyznała przeczytała tylko ją i Ojca chrzestnego, także moje zaskoczenie było wielkie, że ona wie o niej a ja nie ;) Ale w końcu i na książkę przyjdzie czas. W pierścieniu ognia jest niesamowicie dobre! O wiele lepsze niż pierwsza część!

      Usuń