sobota, 29 marca 2014

Libster Blog Award 2



Po raz kolejny zostałam nominowana do zabawy Libster Blog Award przez Lustro rzeczywistości  za co serdecznie dziękuję. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam do zapoznania się z moimi odpowiedziami ;)


1. Jesteś okładkową ignorantką, czy wręcz przeciwnie?
Zdecydowanie nie można nazwać mnie ignorantką jeżeli chodzi o okładki. Zdecydowanie ładna okładka zachęca mnie do kupna i przeczytania danej pozycji, ale do księgarni nigdy nie idę na ślepo. Zawsze wiem co chciałabym przeczytać dzięki czemu unikam błądzenia między półkami. Jednak kiedy na sto procent chce coś przeczytać a posiada nie zbyt ciekawą, żeby nie powiedzieć paskudną okładkę, to i tak ją kupię.  

2. Jak znajdujesz czas na czytanie?
I tu pojawia się u mnie problem, gdyż czasu an czytanie mam jak na lekarstwo. Przede wszystkim jestem studentką trzeciego roku i moim priorytetem jest napisanie licencjatu, więc ostatnio wszystkie wolne chwile poświęcam na skrobanie :D Drugą część wolnego czasu spędzam z moim chłopakiem, więc na czytanie pozostaje mi bardzo mało czasu. Staram się wciskać przynajmniej pół godziny dziennie, ale nie zawsze mi wychodzi. Książkę biorę ze sobą, kiedy czeka mnie dłuższa podróż autobusem czy pociągiem a także na zajęcia i wykłady, na które wiem, że mogę sobie pozwolić na bycie ignorantką i nie zanotowanie niczego :D Teraz zdecydowanie czekam na wakacje, wtedy będę szaleć z czytaniem !
 
3. Serie wydawnicze, czy historie jednotomowe?
W sumie jest mi to bez różnicy. Książka to książka. Niekiedy w jednotomowej zawarta jest ciekawsza i bardziej wciągająca historia niż w 4 tomach jednej serii. Czasami boli mnie to, że autor na siłę wydłuża i tak już zagmatwaną historię byleby tylko wydać tą trylogię. Wiadomo, że przy serii czy trylogii nasi ulubieni bohaterzy zostają z nami dłużej, ale zabija mnie czekanie na wydanie kolejnej części ;) No i trzeba się też liczyć, że za coś te kolejne części trzeba będzie kupić, no ale tak już się nakręca ten rynek wydawniczy ;)

4. Ulubiony rodzaj literatury to...
Zdecydowanie stawiam na fantastykę w praktycznie każdym wydaniu ;) Rzadko sięgam po obyczajówki, gdyż zwyczajnie mnie nudzą. Każdego rodzaju dystopie, atyutopie, YA - wszystkie cieszą moje oczy. Od czasu do czasu wpadnie też w moje ręce literatura faktu - głównie związana z II wojną światową.

5. Czytasz debiutanckie powieści?
Jeśli chodzi o zagranicznych autorów - tak. Od polskich trzymam się z daleka.  

6. Czy takie zabawy jak ta uważasz za irytującą stratę czasu, czy też jesteś zadowolona z nominacji?
Nie uważam, aby była to strata czasu. Na pewno jest to miły przerywnik, którym z chęcią urozmaicę bloga. Dla mnie blogowanie o książkach to nie tylko suche recenzje pisane jedna za drugą.
 
7. E-book czy szelest kart?
Wolę jednak książki papierowe ;) Jestem maniaczka ustawiania ich w biblioteczce ;) Ale posiadam również e-booka, na którym znajduje się ogrom pozycji czekających na przeczytanie. Korzystam z niego głównie wtedy, kiedy gdzieś wychodzę i nie chcę pognieść rogów w papierowej pozycji. Mam też pecha do wylewania mi sie wody w torebce, więc nauczona doświadczeniem wolę nie zalewać ukochanych książek. Jednak jeśli mam wybierać to wolę szelest kartek ;) 

8. Jakiej książki nigdy nie przeczytasz?
Chyba muszę postawić na biografie. Uważam, że to najnudniejsze książki świata i do żadnej się nigdy nie przekonam ;) 

9. Czy jest taka książka, która odmieniła Twoje życie? 
Jest kilka takich pozycji - seria Harry Potter nauczyła mnie marzyć, seria zmierzch po latach przekonała do powrotu do czytania i zapoznała z gatunkiem jakiego jeszcze nie znałam, Gwiazd naszych wina - nauczyła mnie współczucia i tego, że należy być zawsze sobą nawet w obliczu śmierci ;) Jest wiele takich pozycji i nie umiem zdecydować się na jedną jedyną. Prawda jest taka, że każda wartościowa pozycja wnosi coś do mojego życia ;) 

10. Prowadzisz blog ponieważ...
To lubię i sprawia mi to dużą przyjemność. Robię to dla siebie nie dla milionów komentarzy, odsłon, książek od wydawnictw. Sprawia mi to dużo radości i jest ciekawym przerywnikiem w codziennym życiu. Lubię pisać o książkach, gdyż jest to moja pasja - na pewno nie robię tego profesjonalnie ani pewnie nawet bardzo dobrze, ale dopóki będzie to dla mnie dobra zabawa, to mam zamiar to kontynuować ;) Drugim powodem założenia bloga była mobilizacja do czytania więcej i chętniej ;)  

11. Czego chciałabyś spróbować, a boisz się? 
Skok na bungee ;)

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi i dzięki nim wiem o Tobie więcej :) Życzę więcej czasu na czytanie i samych wartościowych lektur!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też właśnie odpowiedzi na LBA. Miło było przeczytać, widać, że się przyłożyłaś.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytania były ciekawe i z przyjemnością się odpowiadało. Z chęcią zajrzę do Ciebie :-) pozdrawiam!

      Usuń