piątek, 4 kwietnia 2014

Dzień 11-20

Witam Was serdecznie ! Czas na kolejną odsłonę 30 Day Book Challenge ! Muszę przyznać, że sprawia mi to sporą frajdę przemykać tak pomiędzy książkami, które mam już za sobą i przypominać sobie jakie emocje we mnie wzbudzały ;) Także jeżeli ktoś z Was jeszcze nie miał przyjemności brać w tym wyzwaniu udziału, zróbcie to koniecznie !



Day 11 - Książka, której nienawidzisz
Taaaadaaaammm - teraz wszyscy się pewnie zastanawiają jak taki hit trafił na listę znienawidzonych przeze mnie pozycji. Męczyłam ją niemiłosiernie i uznałam, że nie jest ona warta nawet minuty poświęconego na nią czasu. Ani to zabawne, ani pseudo filozoficzne. Jak cenię Greena za Gwiazd naszych wina, tak Papierowe miasta w moich oczach to po prostu klapa!!

Day 12 - Książka, którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie
Ciężko było mi wybrać książkę, którą w pełni kocham, ale również nienawidzę. W końcu przypomniał mi się Jeden dzień. Jak kochałam ją przez 95%, tak przez ostatnie 5 % znienawidziłam doszczętnie. Tragizm końca spowodował u mnie ogromne rozczarowanie i smutek. Co nie zmienia faktu, że i tak uwielbią tą historię, bohaterów i ich miłość. 

 
Day 13 - Twój ulubiony autor
Niezaprzeczalnie i bezsprzecznie moje miejsce numer jeden zajmuje J.K. Rowling ;) Tego nawet nie trzeba argumentować ;)



 
Day 14 - Najgorsza ekranizacja książki
Percy Jackson podbija serca czytelników na całym świecie - więc nadzieje pokładane w tym filmie były ogromne. Okazał się od wielką klapą! Ten film to jest jedna wielka tragedia i wstyd by mi było na miejscu producentów zarabiać miliony na naiwności biednych fanów książek, którzy marzyli o ich ekranizacji.

Day 15 - Ulubiony bohater
Chciałabym przedstawić coś oryginalniejszego, ale no cóż - nic na to nie poradzę. Harry to Harry <3



Day 16 - Ulubiona bohaterka
Zaznaczę od razu, że ulubiona tylko w 1 i 2 części trylogii - w 3 nie mogłam jej znieść dlatego wycinam ją z pamięci i zostaję przy odważnej Kat, poświęcającej swoje życie dla dobra siostry. Zaradna i bardzo silna bohaterka, która jest dla mnie przykładem, że nie można się poddawać nawet wtedy, kiedy sytuacja jest beznadziejna.

Day 17 - Ulubiony cytat z ulubionej książki


- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy? - Nic wielkiego. - zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.

Alan Alexander Milne – Kubuś Puchatek

Day 18 - Książka, która Cię rozczarowała
Wszyscy, dosłownie wszyscy rozpływali się nad tą trylogią. Ja nie odnalazłam w niej tego co inni. Uważam, że była przeciętna. Nie polubiłam głównej bohaterki i bardzo rozczarowałam się na zmarnowanym potencjale tej historii.



 
Day 19 - Ulubiona zekranizowana książka
Większość w tym miejscu podaje HP, Igrzyska Śmierci a ja wybieram Złodziejkę książek. Ekranizacja trafiła do kin niedawno, ale całkowicie podbiła moje serce. Wszystko w tej ekranizacji oddawało klimat w książce. Idealnie dobrani aktorzy, muzyka, sceneria. Historii nie zmieniono, nie dodawano i nie odejmowano jej piękna. Jest po prostu idealna.
 





Day 20 - Ulubiony romans
Czytam bardzo mało romansów dlatego jedyny, który przyszedł mi do głowy to słynna Jesienna miłość. To piękna historia miłości młodej pary, z góry skazana na przegraną. Uwielbiam ją jednak!

8 komentarzy:

  1. haha John Green na pierwszym miejscu, u mnie trafiłby tam Baśniarz i od razu za dzień 18 też :D masakra!
    Jeden Dzień również mi sie bardzo podobał, i końcówka była straszna...
    Złodziejki książek jeszcze nie oglądałam, czekam aż przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co do Baśniarza to się dziś u Ciebie wypowiedziałam ;) Nienawiść do książek to oczywiście zbyt duże słowo, ale Papierowe miasta wyjątkowo mnie rozdrażniła. :) Co do Złodziejki książek ewidentnie watro najpierw przeczytać książkę a potem obejrzeć film. Na prawdę warto !

      Usuń
  2. Cytat z Kubusia jest uper :) Moja znienawidzona książka to ,,Pięćdziesiąt twarzy Grey'a" - okropność! A za ekranizację ,,Złodziejki książek" biorę się dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kubuś Puchatek to skarbnica pięknych cytatów ;) Co do Grey'a jestem neutralna, ani nie nienawidzę, ani nie kocham ;) Choć wiadomo, że literatura z górnej półki to to nie jest ;)

      Usuń
  3. Widzę że jesteś fanką HP. witam w klubie- te książki są wspaniałe, a Harry cudowny. Wychowałam się na nich i moje dzieci również będą. Rowling stworzyła wspaniały świat który wciąga! A co do Katniss- jej kreacja w dwóch pierwszych cześciach trylogii jest wspaniała, a trzeciej dziewczyna trochę sie podłamała, co mnie irytowało, a jednoczęsnie motywowało do dalszego czytania bo może coś się wydarzy dalej ciekawego. Mogę powiedzieć że "Jesienna miłość" należy do moich ulubionych romansów- to pierwsza książka przy której sie popłakałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo HP zawsze będzie moim numerem 1, gdyż też się na nim wychowałam ;) Jesienną miłość uwielbiam - zarówno film jak i książkę ;) Piękne i choć obejrzałam film już 10 razy to i tak za każdym razem płaczę ;)

      Usuń
  4. Dobrze mówisz Harry to Harry :) Mi osobiście Czerwień Rubinu się podobała, za to już Zieleń Szmaragdu (tom 3) wcale, a wcale :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak miło słyszeć, iż ktoś oprócz mnie uwielbia Jesienną miłość!
    Pozdrawiam!
    mobscene69.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń