poniedziałek, 6 stycznia 2014

Liebster Blog Award





Zostałam nominowana przez Patki z bloga W krainie absurdu do zabawy blogowej Liebster Blog Award. Odpowiem na 11 zadanych przez nią pytań ;)



Pytania

1  Wszyscy kochamy blogowanie. To oczywiste, dlatego to robimy. Jednak czy nie mieliście/ lub nie macie czasem chwil zwątpienia w ten blogowy świat?

2  Zdarzają się książki dobre, ale tez te niezwykłe. Czy trafiłaś/łeś już na taką wyjątkową książkę? Czy coś w Tobie zmieniła? Dlaczego jest dla Ciebie tak wyjątkowa?

3  Od jak dawna prowadzisz bloga? Co było impulsem do jego założenia?

4  Czy od czasu założenia bloga zdarzyła Ci się jakaś nieprzyjemna sytuacja np. skradziona recenzja lub obraźliwe komentarze?

5  Pisałaś/łeś kiedyś książkę lub jakieś dłuższe opowiadanie. Jaka była jego fabuła?

6  Co sądzisz o blogowych wyzwaniach? Bierzesz w jakichś udział?

7  Dostajesz bilet na wakacje swojego życia. Gdzie chcesz je spędzić i dlaczego właśnie tam?

8  Lubisz oglądać ekranizacje książek, czy raczej ich unikasz? Czy zdarzyło Ci się, że ekranizacja okazała się lepsza od książkowego pierwowzoru? A może odwrotnie? (Na to pytanie szczególnie zwróćcie uwagę, to mój temat maturalny )

9  Wymień mi pięć wartości, którymi kierujesz się w życiu i pięć rzeczy bez których nie możesz żyć.

10  Pochwal się swoim księgozbiorem. Wystarczy, że napiszesz jak wiele książek posiadasz, lecz chętnie obejrzę też zdjęcia, jeśli ktoś zdecyduje się takie umieścić J
11  Jak odnosisz się do zabaw blogowych takich jak ta? Uważasz je za ciekawe czy raczej irytujące?


Moje odpowiedzi
1. Moja przygoda z blogowaniem jest stosunkowo krótka, jednak od pierwszych chwil sprawia mi to wiele przyjemności. Wiem, że jeszcze wiele muszę się nauczyć. Na razie nie miałam chwil zwątpienia. podoba mi się ta forma przekazywania innym mojego zdania.
2.Dla mnie taką wyjątkową książką a właściwie serią zawsze był i będzie Harry Potter. To była jedna z pierwszych książek, które przeczytałam tak po prostu dla przyjemności. Pokazała mi wiele wartości i rozbudowała moją wyobraźnię. Mam wiele wspomnień związanych z tą serią, jak chociażby zrywanie się wczesnym rankiem i bieg po nią do najbliższej księgarni czy pierwsze zarwane noce w tajemnicy przed rodzicami. 
3. Bloga prowadzę dokładnie od 27.11.2013 roku to bardzo, bardzo krótki czas. Kiedyś próbowałam już, ale mój zapał szybko się wypalił. Od jakiegoś czasu nie dawało mi to jednak spokoju. Śledzę kilka blogów wręcz z zamiłowaniem i zaglądam na nie codziennie, ale do tej pory było to tylko anonimowo. Właśnie tamtego dnia postanowiłam to zmienić. Skoro inni potrafią i znajdują na to czas to ja też mogę. To bardzo przyjemna odskocznia, ale też duża mobilizacja do czytania. 
4. Nic takiego mi się nie zdarzyło, jednak jestem otwarta na konstruktywną krytykę, w końcu każdy był kiedyś raczkującym recenzentem.
5. Nic nigdy nie pisałam. Teraz mój wolny czas pochłania praca licencjacka i to chyba będzie jedyna tak długa praca w moim życiu. No później pewnie jeszcze czeka mnie magisterka. 
6. Blogowe wyzwania moim zdaniem są świetnym pomysłem, ale trzeba je wybierać z rozwagą i nie mierzyć chęci na zamiary. W końcu jaki sens ma wybranie 30 wyzwań "bo są fajne" a potem zwyczajne olewanie ich z nadmiaru. Ja biorę udział w 3 wyzwaniach, które wybrałam pod kątem tego co chcę osiągnąć w 2014 roku. Są to "Serie na starcie" na blogu Czytadła Tetiisheri, aby zmobilizować się do rozpoczęcia piętrzących się na mojej liście serii. Kolejnym jest "Rekord 2014" na tym samym blogu, polegający na przeczytaniu większej ilości książek niż w roku 2013 oraz wyzwanie 52 książki, czyli przeczytanie 52 pozycji w ciągu roku. Dwa ostatnie mobilizują mnie do czytania większej ilości tytułów. Lubię stawać przed sobą wyzwania i bardzo nie lubię przegrywać. Co prawda liczy się przede wszystkim dobra zabawa, dlatego nie mam zamiaru się spinać, zawsze może wypaść coś ważniejszego, nie ma co się oszukiwać. 
7.Nie będę oryginalna, ale zawsze marzyłam o podróży do Paryża. Uwielbiam klimat jaki wokół niego się tworzy! Mam nadzieje, że marzenie kiedyś uda się spełnić. 
8. Uwielbiam ekranizacje książek! Zawsze czekam na nie jak na szpilkach. Co prawda niekiedy książka zostaje po prostu zmasakrowana przez film tak jak na przykład cała seria Zmierzch, gdzie tylko 1 część oddaje klimat książki w moim mniemaniu. Ale jest bardzo wiele dobrych ekranizacji jak na przykład Lśnienie, Zielona mila czy Władca Pierścieni.Co do ekranizacji lepszych niż książka ewidentnie zaliczam dwie części Igrzysk Śmierci. Książka należy do moich ulubionych, ale film bije ją na głowę
9. Wartości - szczerość, zaufanie, przyjaźń, rodzina, wolność. Rzeczy bez, których nie mogę żyć - telefon komórkowy, napoje energetyczne o smaku mojito, muzyka, książki, karta do bankomatu :D
10.
 Od lewej strony
  1. Ojciec Chrzestny 
  2. Dom nad rozlewiskiem 
  3. 13 małych błękitnych kopert 
  4. Pippi Pończoszanka
  5. Kubuś Puchatek
  6. Chatka Puchatka
  7. Czerwony kapturek - ale nie wersja bajkowa
  8. Tajemniczy ogród
  9. Gruby
  10. Opowieść wigilijna
  11. Dolina Światła
  12. Eragon
  13. Stowarzyszenie wędrujących dzinsów - trzecie lato i ostatnie lato
  14. Seria Harry Potter
    Ta pólka jest ewidentnie półką mojego dzieciństwa ;)
Od lewej strony
  1.  Jedz, módl się, kochaj 
  2. Dobrani
  3. Trylogia 50 twarzy Greya
  4. Trylogia Czarodzieje Skrzydła Nocy - też pozostałość po gimnazjum
  5. Seria Zmierzch - muszę odzyskać pierwszą część ;)
  6. Seria Century - Również pozostałość po gimnazjum, jednak ja bardzo miło wspominam.
    U góry
  7. Przed egzekucją
  8. Król kruków
Od lewej strony
  1. Delikatność
  2. Dama w opałach
  3. Wyspa kanibali
  4. Sekretne życie Rudolfa Hessa
  5. Seria Cukiernia pod Amorem
  6. Przez burzę ognia
  7. Przez bezmiar nocy
  8. Dotyk Julii
  9. Sekret Julii
  10. Piąta fala
  11. Trylogia MilleniumU góry
  12. Niewidzialny most
  13. Geneza
 Od lewej strony
  1. Coś niebieskiego - posiadam też Coś pożyczonego, chyba u koleżanki...hmmm
  2. Procesy, które poruszyły świat
  3. Miłość oraz inne dysonanse
  4. Scarlett
  5. Scarlett Pocałunek Deamona
  6. Żona_22
  7. Chłopiec z sąsiedztwa
  8. Dziewczynka w błękitnej sukience
  9. Lśnienie
  10. Doktor sen
  11. Wołanie kukułki
  12. Klinika Śmierć
  13. Koniec pana Y
  14. Trylogia Władca Pierścieni
 Tutaj odrobinę lektur, reszty bez skrupułów oddałam do biblioteki
Od lewej
  1. Lalka
  2. Pan Tadeusz
  3. Faraon
  4. Jan Kochanowski - Dzieła wybrane
 Od lewej
  1. Trylogia Piekielne maszyny
  2. Więzień labiryntu
  3. Czas Żniw
  4. Dziedzictwo (posiadam również Wybranych, ale pożyczone)
  5. Nie jestem seryjnym mordercą
  6. Pan Potwór
  7. Ogień
  8. Krąg
  9. Przywróceni
  10. Alicja w krainie zombi

Od lewej
  1. Osobliwy dom pani Peregrine
  2. Fałszywy książę
  3. Nieziemska
  4. Anielska
  5. Miłość alchemika
  6. Gra w kłamstwa
  7. Niezbędnik obserwatorów gwiazd
  8. Zamieniona
  9. Rozdarta
  10. Przywrócona
  11. Ostatnia spowiedź - Tom I i II
  12. Jesteś cudem
  13. Łza
  14. Kiedy byłeś mój

11. Zależy jakie, takie które prowadzą do czegoś konstruktywnego jak ta zabawa przyjmuje pozytywnie, ale zabawy typu ile dałbyś mi punktów od 1 do 5 denerwują mnie jak 150. 

Z braku większej ilości czasu nie nominuję nikogo. Jeśli w przyszłości znajdę chwilkę to i ja zadam 11 pytań. A tymczasem pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za nominacje. 
To na tyle ;) Nie ukrywam, że większość pozycji jest jeszcze przeze mnie nie przeczytana dlatego jeśli chcecie mi coś polecić to zapraszam do komentowania.

2 komentarze:

  1. Dziękuję, że wzięłaś udział w zabawie :)
    Jesteś już drugą osobą, która uważa Harry'ego za wyjątkową powieść ;) I całkowicie się z tym zgadzam, choć przekonałam się do niej dopiero w gimnazjum :)
    Życzę powodzenia przy pisaniu pracy :) mnie też teraz to czeka, co prawda to nieco niższy poziom bo chodzi o pracę maturalną ale i tak się martwię, że nie wypali. Albo co gorsza wszystko na koniec zapomnę i nie powiem słowa :P
    A książki Cudowne! Część mam ale większość chętnie bym ci podkradła, na przykład drugi tom "Ostatniej spowiedzi" :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dasz radę na pewno. Ja też strasznie się stresowałam, zaskoczyli mnie bardzo pytaniami na koniec po mojej pracy tak bardzo, że zapomniałam języka w gębie a wychodząc myślałam - nie nie zaliczę nie ma szans. A jednak się udało i to bez problemów. Nie mniej jednak to bardzo stresujący moment!

    OdpowiedzUsuń